16. hét - Zöld város 2.0
2024.05.01. 19:09 Lejár 2024.12.15. 23:59 [38] [LR]
Itt is öt év alatt - öt körben kell tervezni a megvalósítást, de megfordul a sorrend és a városközpontban
kell kezdeni, egyszerűen azért, mert a központ a város tükre.
tovább olvasom
A város központja a település tüdeje, s ahogy a tüdő létfontosságú a test számára, úgy a város központja is alapvető fontosságú a város életében.
Nem állunk meg a központnál, a ciklus végére el szeretném érni a teljes lakott területen a közterületi részek gondozottságát.
A rendezett településképhez hozzátartoznak az ápolt, gondozott magánkertek is.
Az önkormányzatnak élen kell járnia és ezzel példát is kell mutatnia a rendezett közterületi részekkel, és ezzel inspirálhatjuk az ingatlanok tulajdonosait is partnerségben a gondozottabb városkép elérésére. Az ápolt zöldfelületek és kertek hozzájárulnak a levegő tisztaságához, az ökológiai sokszínűséghez, a természetes élőhelyek fenntartásához.
Aktívabban be kell vonni a lakosságot a zöldítésbe; társadalmi munkák szervezésével (ültetés, festés), rendszeres hulladékgyűjtési akciókkal el lehet érni, hogy közügy legyen a zöldebb város - "cserébe" virágmagok és palánták oszthatók.
A fiatalok magas létszámarányára, a helyi összetartó és aktív civil szervezetekre lehet alapozni. A gyakorlati megvalósításban számítok a képviselő-testület tagjainak aktivitására is. Meg szeretném hirdetni a "fogadj örökbe egy zöldterületet" helyi akciót, amelyben lakóközösségek, civil szervezetek pályázhatnak egy-egy, közterületen fekvő zöldfelület rendbetételére, kialakítására, megtisztítására.
Együtt többek vagyunk - együtt sikeresebbek lehetünk!
16. hét - Zöld város 1.0
2024.04.29. 16:15 Lejár 2024.12.13. 23:59 [37] [LR]
Be kell fejezni a városközpont megkezdett rehabilitációját. A központ három egybe nyíló tere (Szabadság tér, Kossuth tér, Eötvös tér) hatalmas lehetőséget rejt a kikapcsolódásra és közösségi események szervezésére.
Atovább olvasom
z élhető településkép kialakításához hozzátartozik és elvárás is, hogy a városközpont igazi közösségi központtá váljon, amely vonzza a lakosságot, számos lehetőséget kínál a találkozásra és a közösségi életre. A Szabadság tér felújítása kulcsfontosságú.
Egy felújított városközpont vonzóbb lehet a turisták számára, ami növelheti a város bevételét és hozzájárulhat a turisztikai vonzerő növeléséhez.
Ahhoz, hogy Cegléd kívánatos élettérként pozícionálhassa magát a települések piacán - vonzó, fenntartható termékként kell megjelennie. Ennek érdekében szükség van a település arculatának további fejlesztésére, erősíteni kívánom a vidéki jellegű, nyugodt településkörnyezetet.
A fenntarthatóság jegyében az örökzöld és évelő növények ültetése elsőbbséget élvez, és ahol csak lehet, automatizálni kell az öntözést.
Az örökzöld és évelő növények kevésbé érzékenyek az időjárási változásokra és nem igényelnek napi szintű gondoskodást. Az automatizált öntözőrendszerrel biztosítható, hogy a növények minden szélsőséges időjárási körülmény között is megfelelő mennyiségű vizet kapjanak, egyúttal csökkenthető az emberi beavatkozás szükségessége és a karbantartási költségei is.
15. hét - Infrastruktúra 1.0
2024.04.22. 15:58 Lejár 2024.12.06. 23:59 [34] [LR]
Nagyon érzékeny terület - a lakosság szempontjából.
Pontosan és előre tudható, hogy nem lesz jó mindenkinek, ahogy és ahol az utat felújítjuk, a járdát átépítjük, világítást szerelünk.
tovább olvasom
Az önkormányzat a gazdálkodása során hatékonyságra törekszik, nem elsősorban profitra törekszik, hanem a törvény által ráruházott jogoknál és kötelezettségeknél fogva a helyi ellátás feltételeit kell biztosítania. A fejlesztések a közérdeket szolgálják, a cél a lakosság életminőségének javítása.
A jobb utak, járdák és megfelelő világítás növelhetik a közlekedésbiztonságot, csökkentve a baleseti kockázatokat - ez mindenki érdeke; kérdés, hogy forrást/fedezetet tud -e önerőn túl pályázati forrásokból előteremteni az önkormányzat.
Tudatos tervezés és világos kommunikáció szükséges, már a kampányidőszakban.
Fontos az érintett lakosok és vállalkozások tájékoztatása, hogy tisztában legyenek a tervezett munkákkal és azok lehetséges hatásaival. A megfelelő kommunikáció és együttműködés segíthet az embereknek alkalmazkodni az építési munkákhoz, és minimalizálhatja az esetleges zavarokat vagy kényelmetlenségeket.
A kampányidőszakra a fohász maradt feladatként, hogy legyen lehetősége a következő ciklus döntéshozóinak tervezni és megvalósítani. (Igen, ez is az ipari park pályázati szabálytalanságának következménye.)
folyt köv.
15. hét - Infrastruktúra 2.0
2024.04.24. 20:04 Lejár 2024.12.08. 23:59 [36] [LR]
A teljes közigazgatási területet öt nagy körre tervezem osztani, az öt éves ciklus időtartamára.
Az egyik hangsúly azon van, hogy nem körzetekben, hanem több körzetet érintő városrészekben gondolkodom. Figyelembe fogom venni a területek közötti egyensúlyt és az azonos mértékű fejlődés lehetőségét. A másik hangsúly a folyamatosságé.
tovább olvasom
Egy év alatt nem lehet sem csodát várni, sem csodát tenni, főleg nem ígérni, és főleg nem abban a helyzetben, hogy ma senki nem tudja megmondani, hogy miből gazdálkodhatunk a jövőben.
Azt tartom helyesnek, hogy a külső településrészektől haladunk a központ felé. Utak, járdák, csapadékvíz elvezetés, közvilágítás fejlesztés - minden városrészben szükséges.
A központi városrészek infrastruktúrája fejlettebb, nemcsak Cegléden, hanem minden más településen. Az az igazságos, ha lesz lehetőségünk, akkor prioritást adunk a külsőbb területek infrastruktúrájának fejlesztésére. Ez hozzájárulhat az egyensúly megteremtéséhez a város különböző részei között.
Fontos, hogy az intézkedések összhangban legyenek a város jövőbeni céljaival és a lakosság igényeivel, és hogy az eredmények hosszú távon fenntarthatóak legyenek. Az öt éves ciklusok lehetővé teszik a rendszeres felülvizsgálatot és a stratégiák frissítését, hogy a változó körülményekhez és szükségletekhez alkalmazkodjanak.
14. hét - A helyi szociális ellátórendszer működtetése 1.0
2024.04.15. 14:23 Lejár 2024.12.29. 23:59 [32] [LR]
A szociális költséghely felhasználása, annak eldöntése, hogy e támogatás keretében milyen célokra, mely feltételek teljesülése esetén milyen összegű támogatást nyújt, teljes mértékben az önkormányzat mérlegelési jogkörébe tartozik.
tovább olvasom
A képviselő-testület önkormányzati rendeletben határozza meg, milyen jogosulti kör számára, milyen célokra, milyen összegben és milyen feltételekkel nyújt támogatást.
A cél, hogy a szociális költséghely ténylegesen ellátásokra fordítódjon. A jelenlegi életviszonyok között a pénzbeli támogatások jelenthetnek nagyobb segítséget a jogosultaknak. Fontosnak tartom közölni, hogy az önkormányzatnak nem dolga bárkit is eltartani - a cél az életminőség javítása. Az önkormányzat segíteni és támogatni, meghatározott élethelyzetek esetén tud.
A jogosultság, a rászorultság vizsgálat alapján hangsúlyt a rendszeres ellátásoknak kell kapniuk a (pl. a lakásfenntartási, a téli időszakban kiegészítve fűtési támogatással), mert ez kiszámítható a lakosság részére, egyben tervezhetővé is teszi a költséghelyet.
Tapasztalatom szerint a legnagyobb igény - települési támogatás keretében - a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott pénzügyi segítség. A mindenkor rendelkezésre álló központi támogatás mértéke fogja eldönteni, hogy ezen túl milyen ellátások szervezhetőek és finanszírozhatóak. Arra kell törekednünk, hogy az előttünk álló ciklus alatt bővüljön a támogatottak köre.
folyt.köv.
14. hét - A helyi szociális ellátórendszer működtetése 2.0
2024.04.17. 16:27 Lejár 2024.12.01. 23:59 [33] [LR]
Vizsgálandó a gyermekélelmezés rendszere és finanszírozása. Az állam szerepvállalása ismert ugyan az 50%-os kedvezménnyel, illetve az ingyenesen étkezők jogosultsági körének meghatározását illetően. Ez is egy olyan szakfeladat, ahol önkormányzati szerepvállalással (akár a rezsiköltség, akár térítési díj tekintetében) a lakosság széles körét lehet érinteni.
tovább olvasom
A helyi ellátórendszer tartalmát és a fejlesztési elképzeléseket alapvetően meghatározták a helyi szükségletek, a törvényi előírások és az önkormányzat tehervállalási képessége.
Itt vagyok most kicsit zavarban, mert az ipari park szabálytalanságának árnyékában lehet-e, és ha igen, hogyan lehet jövőt tervezni úgy, hogy az nem csak rajtunk múlik… Ezért indokolt a feltételes mód használata: ha és amennyiben megtehetjük, akkor tegyük meg, hogy a városban felmerülő lakossági szükségletek kielégítése az egyes célcsoportok speciális igényeihez igazodva a szükségletek és szolgáltatások egyensúlyával megteremtődjön.
Segítség a tragédiában, ha temetési segély helyett szélesebb körben kerül alkalmazásra a köztemetés, mint támogatási forma.
Ha és amennyiben megtehetjük, meg fogjuk tenni.
A normatíva terhére nyáron beiskolázási támogatás, a féléves eredmények alapján ösztöndíjprogram és karácsonyi ajándékozás is szervezhető.
Ha és amennyiben megtehetjük, meg fogjuk tenni.
13. hét - A második legfontosabb cél…, 1.0
2024.04.08. 12:25 Lejár 2024.12.22. 23:59 [30] [LR]
…hogy elinduljon egy bérlakás építési program.
A bérlakás építési programok általában azoknak a közösségeknek szólnak, ahol a lakhatási költségek magasak és/vagy a megfizethető lakhatáshoz való hozzáférés korlátozott. Ezek a programok lehetővé teszik, hogy az alacsonyabb jövedelmű vagy kiszolgáltatott csoportok is megfizethető lakásokhoz juthassanak.
tovább olvasom
El kell érni, hogy Cegléd vonzó legyen a fiatalok számára, ehhez pedig esélyt kell kapniuk az önálló életre itt, helyben. Bármilyen konstrukció érdekes lehet.
Szerethető élettérré kell tennünk városunkat, ahol első körben a helyi fiataloknak van kedvük helyben maradni, második körben máshonnan is hívogató legyen ideköltözni. Kiszámítható és őszinte, nyitott és emberközeli önkormányzatot ígérek, akinek lesz ereje és módja figyelni a fiatalra és az idősre egyaránt.
Ez egy újabb kapcsolódási pont lehet a helyi vállalkozásokkal, befektetőkkel.
Partnerséget kell kiépíteni és fenntartani az önkormányzat a szakiparosok és a foglalkoztatók között. A városnak vannak ingatlanai, Ceglédnek vannak építőipari szakemberei és olyan nagyfoglalkoztatók, ahol folyamatos az igény a képzett munkaerőre. Az önkormányzatnak középre kell állnia és cselekvési tervvel mozgatnia a szereplőket, szervezni a működést.
folyt. köv.
13. hét - A második legfontosabb cél 2.0
2024.04.10. 12:38 Lejár 2024.12.24. 23:59 [31] [LR]
Az önkormányzat munkahelyeket teremteni nem tud, viszont gazdasági és infrastrukturális intézkedések révén kialakíthat olyan kedvező környezetet a vállalkozások számára, ami hosszú távon munkahelyteremtést eredményezhet a közösség számára.
tovább olvasom
Mik ezek az intézkedések? Gazdasági ösztönzők, infrastrukturális fejlesztések, képzési programok, hálózatépítés. Hitem szerint szolgáltatásokat kell nyújtania az önkormányzatnak a vállalkozások felé. Ezzel segíthető a növekedésük, ami eredményezhet új munkahelyeket úgy, hogy közben növelhető a helyi munkaerő piacképessége is. A kölcsönös érdek működteti jól a politikát, a gazdaságot és magánszfértát is; ez azt jelenti, hogy az együttműködés során elengedhetetlen az olyan kommunikáció, amely minden résztvevő érdekét figyelembe veszi.
A köz- és magánszféra partnerség (PPP) lehetővé teszi az önkormányzat számára, hogy hozzáférjen a magánszektor forrásaihoz és szakértelméhez olyan projekteknél, melyekhez önállóan nem lenne megfelelő finanszírozás vagy szakértelem.
A magánszektor a közszféránál hatékonyabb és innovatívabb módszereket alkalmazhat a projekt megvalósításához, ami javíthatja a projekt teljesítményét és eredményességét.
PPP-k lehetővé teszik az önkormányzatok számára, hogy kihasználják a magánszféra erőforrásait és szakértelmét a közszolgáltatások javítása és infrastruktúrafejlesztések megvalósítása érdekében, miközben csökkentik a saját kockázataikat és költségeiket.
12. hét - A legfontosabb cél…, 1.0
2024.04.01. 18:19 Lejár 2024.12.15. 23:59 [27] [LR]
… megoldást találni a város közlekedési problémáira.
A városi közlekedésben a közösségi közlekedést a többség más híján választja, ezért aki csak teheti, autóval közlekedik. A város a reggeli és délutáni csúcsforgalomban nagyjából közlekedhetetlen. Ezen csak úgy lehet változtatni, ha sikerül alternatívát kínálni a nem saját járműves egyéni közlekedésre.
tovább olvasom
E kérdéskör messze túlmutat azon, hogy hol épül majd körforgalom. Olyan szakkérdésről beszélünk, amihez szakértői segítségre van szükség.
A településen megjelenő közlekedési problémák kezelése érdekében fenntartható városi mobilitási tervet kell készíteni, az embert - a városlakót - középpontba állító közlekedéstervezési szemlélettel.
Véleményem szerint már a tervezésnél két kiemelt szempontnak érvényesülnie kell: a forgalom kivezetése a központból, és a helyi tömegközlekedés újra szervezése, ez utóbbit lehetőség szerint elektromos buszokkal és körjáratokkal kell megvalósítani.
A tömegközlekedés a közösség igényét kell, hogy szolgálja. Mindenkinek, minden szempontból optimális kínálatot lehetetlen megalkotni; de egy, az iskolai órák kezdetéhez és végéhez, a rendelési időkhöz illeszkedő, valamint a munkába járást segítő, ütemes menetrend lehet vonzó közlekedési opció.
folyt. köv.
12. hét - A legfontosabb cél 2.0
2024.04.03. 18:15 Lejár 2024.12.17. 23:59 [28] [LR]
A két szempont össze is ér, mert ha sikerül jól szervezett járatokat működtetni, akkor csökkenhet a gépjármű forgalom….,
… plusz cél lehet, hogy a kiemelt közterületi részek csak célforgalommal legyenek elérhetőek, korlátozott gépjármű behajtással. Vizsgálni szükséges azt is, hogy a gépjárműforgalom csökkentésére a közösségi közlekedést segítő automata kerékpárkölcsönző rendszereknek van-e életképessége helyben.
tovább olvasom
Az igazi győzelem az lehet, ha mindezt úgy sikerül megvalósítani, hogy az igénybevétel a helyi lakosság számára ingyenes.
Azt tudni kell, hogy a helyi közösségi közlekedés biztosítása önként vállalt feladat lehet, amit önerőből kell finanszírozni, tehát nincs központi normatíva a működtetésre. A rendszer kialakítása és működtetése is önerőből történhet, amely csak akkor tud megvalósulni, ha a kötelező feladatok ellátását nem veszélyezteti.
Ez már egy olyan szolgáltatás lehet, ami az iskolástól a nyugdíjasig, széles körben érinti a lakosságot.
Az átállás a zöld közlekedésre nem csak a környezetvédelem szempontjából fontos, hanem az életminőség javítása és a fenntartható jövő megteremtése szempontjából is. Ez csak a lakossággal együttműködve tud eredményesen megvalósulni, csak partnerségben lehet esély arra, hogy ritkábban használják az emberek az autóikat, és akkor, ha tudunk zöld közlekedési alternatívát adni arra, hogy elérhessék úti céljukat. Mindannyiunk felelőssége tenni egy lépést a jobb jövő felé.
11. hét - A gazdálkodás szervezése 1.0
2024.03.25. 10:15 Lejár 2024.12.08. 23:59 [25] [LR]
Sosem szabad szem elől téveszteni:
- biztonságos működés - hitel felvétele nélkül,
A biztonságos működés azt jelenti, hogy az önkormányzati szervezetrendszer képes fenntartani és fejleszteni tevékenységét anélkül, hogy külső forrásokra lenne szüksége a működésének finanszírozásához.
tovább olvasom
- fejlesztések - nagyléptékű - pályázati forrásból, - kisléptékű - önerőből is,
A helyi közbeszédet uralja az Ipari Park II. pályázatának meg nem valósulása. Láthatóan eddig "nem verte ki a biztosítékot", hogy a város hogyan bánt, hogyan kezelte a pályázati forrásokat. Óriási és rendszer-szintű a hiba! Egyrészt visszafizetési kötelezettség is keletkezik, másrészt önerőből kell bepótolni a megvalósuláshoz egy olyan konstrukcióban, amely nem igényelt volna saját forrást.
- önként vállalt feladatok ellátása nem veszélyeztetheti a kötelező feladatellátás biztonságát.
A gazdálkodás alapja az éves költségvetés, amelyből kell finanszírozni a kötelező, valamint önként vállalt (pl. testvértelepülési kapcsolatok, turisztikai fejlesztések, közösségi programok szervezése, civil szervezetek működési támogatása, közművelődési és sport támogatások) feladatokat.
Kardinális kérdés az operatív vagyongazdálkodás. Számba kell venni a vagyonkataszter azon elemeit, amelyek forgalomképesek, és amelyekre semmi szüksége sincs az önkormányzatnak. Különösen azon ingatlanokat, ahol az állagmegóvás/karbantartás pénzt emészt fel.
Vannak a törzsvagyon körébe sorolt olyan ingatlanok (pl. közterek), amelyek nem forgalomképesek. Az önkormányzatoknak az üzleti vagyon körébe tartozó vagyontárgyai tekintetében van rendelkezési joga, helyi rendeletben meghatározott szabályok szerint.
folyt. köv.
11. hét - A gazdálkodás szervezése 2.0
2024.03.27. 14:10 Lejár 2024.12.10. 23:59 [26] [LR]
Törődni szükséges a helyi vállalkozásokkal, a kiemelt adózók kiemelt figyelemre érdemesek.
A fejlődés legfontosabb záloga, hogy a saját bevételeket ténylegesen fejlesztésekre lehessen fordítani. Saját bevétel többségét a vállalkozások által befizetett helyi adók, kisebb részét a magánszemélyek által fizetett adóbefizetések jelentik.
tovább olvasom
Számba kell venni, hogy a helyi vállalkozások közül ki az, akinek profilja, szabad kapacitása és szándéka is van helyben munkát végezni. Városi pályázatoknál élvezzenek előnyt a helyi vállalkozások.
A helyi vállalkozások támogatása elemi városi érdek.
A kezdeményező és szervező fél szerepét az önkormányzatnak kell felvállalnia, hogy erősítse a helyi gazdaságot. Kifejezett cél, hogy az adott gazdasági tevékenység eredményei helyben hasznosuljanak, akár mint megvásárolható termék, elérhető szolgáltatás, vagy mint munkahely és jövedelem.
Az adóforintokért való köszönetet akként is ki kell fejezni, hogy kiemelt figyelmet kell fordítani a TOP 30 adózóra és nemcsak az adózási adminisztrációban, hanem hatósági ügyintézésben is segítséget kell kapniuk.
A helyi költségvetésbe a legnagyobb befizetők az önkormányzat kiemelt partnerei és nemcsak addig, amíg fizetnek… Az önkormányzatnak a partnerség jegyében segítenie kell ezen cégek működését, a népszerűsítéstől a hatósági ügyintézésen át az infrastrukturális fejlesztések egyeztetéséig.
10. hét - A működés szervezése 1.0
2024.03.18. 15:23 Lejár 2024.12.01. 23:59 [23] [LR]
El kell végezni a teljes önkormányzati intézményrendszer felülvizsgálatát.
Az ipari park ügye a gyakorlatban mutatta meg, hogy a rendszer nem működik jól. Van önkormányzati tulajdonban lévő projektcég, külsős szakmai tanácsadó cég, van a hivatali apparátus - csak a munka nem lett határidőre elvégezve. Ilyen nem fordulhat elő, ha a szervezetrendszer kontrollal működik és azt a rendszer vezetője, a polgármester működteti.
tovább olvasom
Célul kell kitűzni, hogy a működésre, a kötelező feladatok ellátására lehetőleg az államtól kapott központi normatíva adjon fedezetet.
Az egyik legnehezebb feladat…, mert a központi normatív finanszírozás általában és rendszeresen nem fedezi a kötelező feladatellátás költségeit. A szociális költséghely például kötött normatíva, amit csak arra a célra lehet felhasználni; viszont van lehetőség arra, hogy nem feladathoz kötött pénzügyi támogatást belső átcsoportosítással más költséghely finanszírozására felhasználjuk.
Az önkormányzat saját bevételei (helyi adók, díjak) elsődlegesen fejlesztésekre fordítandóak.
Ha sikerül az elégséges és biztonságos működés finanszírozását javarészt az állami támogatásokból megoldani, akkor a saját bevételből nagyságrendi részt lehet fejlesztésre fordítani. Az adót befizetők megérdemlik, hogy az adóforintok felhasználása helyben és látványosan történjen.
folyt. köv.
10. hét - A működés szervezése 2.0
2024.03.20. 14:58 Lejár 2024.12.03. 23:59 [24] [LR]
A hatékonyság növelése is cél, ami javítja a szolgáltatásokat, ezzel a város lakóinak életminőségét.
Olyan helyi programot fogunk elindítani, amivel a lehető legteljesebb körben szeretnénk a lakosság számára támogatást nyújtani. Nem segélyben, hanem segítségben gondolkodom, az újszülöttektől a nyugdíjasokig. Csemőben működtettük a települési támogatások rendszerét, Cegléden is sikerülni fog.
tovább olvasom
Az átláthatóság és nyilvánosság, kulcsfontosságú tényezők az önkormányzatok sikeres működése és a
helyi közösség fejlődése szempontjából.
Kommunikálni kell és én folyamatosan kommunikálni fogok. Ezt tettem az elmúlt tíz évben is, az internetes oldalakon, az applikációban, a helyi újságban és a döntések hátterét leírva a naplómban is. Az a cél, hogy az információ hozzáférhető legyen minden érdeklődő számára.
Az önkormányzati döntéseket megalapozó adatok és információk nyilvánossá tétele, az azokhoz való könnyű hozzáférés segít az embereknek jobban megérteni a döntések okait és következményeit.
Tisztában vagyok azzal, hogy mindenki igényének megfelelni nem lehet. A rendszert működtetni kell, döntéseket kell hozni naponta és azt meg kell tudni indokolni, hogy mindez miért és hogyan szolgálja a többségi akaratot. Ezt a folyamatot láttatni szükséges, amit az önkormányzat felületein meg is fogunk jeleníteni.
9. hét - A választás előtt, három hónappal 1.0
2024.03.11. 15:27 Lejár 2024.12.25. 23:59 [20] [LR]
Két hónapja jelentettem be, hogy indulni kívánok az idei helyhatósági választáson.
Nem nagyon voltak illúzióim azt illetően, hogy a "kampány" teljesen más lesz, mint amit már kétszer, Csemőben megéltem - már az elmúlt 60 nap is igazolta ezt a várakozást.
tovább olvasom
Provokáció, és indulat. Ennyit képesek az internetes véleményformálók felmutatni. Azt tapasztalom, tisztelet a kivételnek, a nagytöbbség azzal van elfoglalva, hogy jobban tudja a másiknál, hogy kicsoda, mit és miért mond/akar. Sokszor írtam már, hogy nem a véleménnyel van bajom, hanem a valóságtól elrugaszkodott minősítésekkel.
Mindenkiből a téma függvényében hirtelen megfelelő szakértő lesz, és feltétlen késztetést is érez arra, hogy a "szaktudását" közkinccsé tegye. Mindenki mindennel, pontosabban mindenki mással foglalkozik, csak valahogy a lényegi kérdésekről nem beszél senki! Nem olvasok a jövőt érintő ötletekről, előremutató gondolatokról. A kérdés csak az, hogy azért nem, mert vagy azért nem, mert ez (még) nem fontos.
Persze, az is lehet, hogy mindez azért van, mert pont jó így, ahogy jelenleg van... Erre is választ kapunk június 9-én, éjszaka.
folyt. köv.
9. hét - A választás előtt, három hónappal 2.0
2024.03.13. 17:05 Lejár 2024.12.27. 23:59 [22] [LR]
A másik tapasztalat, a fiatalok passzivitása.
Beszélgetéseim során azt tapasztalom, hogy a huszonévesek számára még az is új információ, hogy néhány hónap múlva választás lesz.
tovább olvasom
Lehet, hogy csak én járok ilyen körökben, de arra a kérdésre, hogy beszéljünk róla, arra többnyire az a válasz, hogy nem szeretne, mert nem érdekli.
Mondjuk, ha arra gondolok, hogy ha a fiatalok helyben, a szakmaiságot sokszor nélkülöző social media csoportokból tájékozódhatnak a közéleti eseményekről, akkor nagyon csodálkozni nem lehet azon, hogy információhiányosak…
Viszont, ha az influenszerek által, a közelmúltban, a Hősök terén a gyermekvédelem mellett tartott demonstrációról készült felvételeken a résztvevők korösszetételét nézzük, akkor okkal vonhatjuk le azt a következtetést is, hogy az egyébként közélet iránt passzív fiatalokat konkrét témában azért lehet mozgósítani.
Ez helyben is feladat! A fiatalok érzékenyítése a közélet iránt kulcsfontosságú lehet, az aktív részvételük és a társadalmi felelősségük kialakítása szempontjából.
8. hét - Az átpolitizálódásról 1.0
2024.03.04. 14:11 Lejár 2024.12.18. 23:59 [18] [LR]
Vajon miért jó az, ha mindenből politikát csinálunk?
Tudom-tudom, egyrészt ezt látjuk országos szinten, így divat is lett; másrészt az a tapasztalatom, hogy sokkal egyszerűbb nem gondolkodni, hanem tipizálva utálkozni.
tovább olvasom
Ma mindent politikai eszközzel akarunk megoldani, sőt elvárás, hogy mindent a politika oldjon meg.
S közben elfelejtünk gondolkodni, egyáltalán odafigyelni a másikra, annak mondanivalójára. Eltűnik az ember, eltűnik a cél, ezzel sokszor elveszhet a lényeg is. Az egyik így mindenben tökéletes, a másik "csak" hazug és érdekember lehet.
Megosztottság és ellenségeskedés. Kinek jó ez? Mitől várjuk az előrelépést?
Elvesztettük a közös alapokon való egyetértés képességét, és a politika kultúra, jelen esetben a kulturálatlanság az emberi kapcsolatok elaprózódását és megosztottságát eredményezi. Biztos, hogy ez a jó nekünk?
A legnagyobb bajnak azt látom, hogy a különböző meggyőződésű emberek nem vitatkoznak dolgokról és nem valamilyen megállapodás mentén keresik a legjobb megoldást - természetesen egymás ötleteiből építkezve. Ha az emberek egymásra figyelve beszélgetnének…, és nem erőből kinyilatkoztatnának, akkor lenne remény a közös célok közös megvalósítására.
folyt. köv.
8. hét - Az átpolitizálódásról 2.0
2024.03.06. 13:50 Lejár 2024.12.20. 23:59 [19] [LR]
Az internet és a közösségi média forradalma lehetővé tette az információ szabad áramlását, és lehetővé tette az emberek számára, hogy könnyen hozzáférjenek a politikai eseményekhez és vitákhoz.
tovább olvasom
Az internet és a közösségi média terjedésével együtt járó "fake news" és dezinformáció jelenségei tovább súlyosbítják a politikai vitákat és a társadalmi feszültségeket az átpolitizálódott világban. Az emberek gyakran csak azokat az információkat veszik figyelembe, amelyek megerősítik meglévő politikai nézeteiket, és hajlamosak elutasítani a valós tényeket és a másik oldal érveit.
Annyira nehéz lenne, hogy nyitottak legyünk az őszinte és tiszteleten alapuló kommunikációra másokkal, még akkor is, ha eltérő véleményeket képviselünk? Fel kellene ismernünk, hogy csak a konstruktív párbeszéd teszi lehetővé számunkra, hogy jobban megértsük egymás nézeteit és érzéseit.
A közös célok keresése összefoghat minket és erősítheti a közösségünket.
Esetünkben Cegléd városának fejlődése kell, hogy a közös nevező legyen. Minden közélet iránt érdeklődőt ez kellene, hogy vezéreljen a viselkedésében online és offline is.
Nem megoldhatatlan…
7. hét: A függetlenségről bővebben 1.0
2024.02.26. 16:56 Lejár 2024.12.11. 23:59 [16] [LR]
A választás arra lehetőség, hogy a választójoggal rendelkezők szavazatukkal nyilvánítsák ki véleményüket a jelöltekről. A közösség többségének akaratából a győztes elláthatja a polgármesterség megtisztelő feladatát.
tovább olvasom
A választás egy szimpátia szavazás, a bizalom kinyilvánítása.
A szavazók döntését segítendő, Cegléd jövőjére vonatkozó koncepciómat már közreadtam, amit ha bárki támogathatónak talál - azt én megköszönöm! Örömömre szolgál, hogy magánszemélyek mellett vannak szervezetek, akik már kinyilvánították, hogy engem és a céljaimat alkalmasnak tartják a tisztség ellátására.
Független jelöltként indulok, ahogy eddig is tettem. Két választást nyertem meg Csemőben úgy, hogy pártok, civil szervezetek azzal támogattak, hogy nem indítottak ellenem polgármester jelöltet.
Nem vagyok tagja semmilyen pártnak, ezért vagyok független. Szakmai kihívásként tekintek erre a feladatra, közel két évtizede az önkormányzati igazgatásban dolgozom, és a településirányításban szerzett tapasztalatomat ajánlom most a Ceglédiek figyelmébe!
Hiszek abban, hogy a szakmai alapú településirányítás fontos közösségformáló és összetartó erő kell, hogy legyen. Azt képviselem, hogy azok, akik esetlegesen meggyőződésük, hitük szerint nem gondolkodnak azonosan - mégis a közös cél érdekében képesek megfogni egymás kezét, és együtt dolgozni a városért.
Lehet érteni, lehet nem érteni, mindenkinek képessége szerint…
folyt. köv.
7. hét: A függetlenségről bővebben 2.0
2024.02.28. 16:26 Lejár 2024.12.13. 23:59 [17] [LR]
Aki a közösségért tevékenykedni kíván, azért vállalkozik rá, mert van gondolata és akarata a város építésére, szépítésére. Még akkor is, ha ma sokkal népszerűbb profilokról, sokszor álprofilokról okosnak lenni, mint megmozdulni.
tovább olvasom
Mindannyian tudjuk, hogy az előttünk álló választás az a voksolás, amelyet az emberek leginkább közel éreznek magukhoz - lévén ismerik a jelölteket, és az eredmények a közvetlen jövőjüket és a helyi életminőségüket is befolyásolják.
Engem fűt a bizonyítási vágy, hiszek magamban és tudom, hogy képes vagyok saját döntéseket hozni, azokért felelősséget vállalni - ezért fontos az egyéni függetlenségem, ami számomra egyenlő az egyéniségem, a személyiségjegyeim megőrzésével.
Hiszek abban is, hogy választási siker esetén képes vagyok irányítani a testületet is. Egy cseh közmondás szerint: "aki tenni akar valamit, talál rá eszközt, aki nem akar tenni semmit, talál rá mentséget".
Nem gyűjtöttem magam köré képviselő-jelölteket, mert nem az én véleményem számít a testület összetételének maghatározásakor, hanem az Öné, Tisztelt Választópolgár! Én azzal a 14 fő képviselővel kívánok majd együtt dolgozni, akiket a Választók bizalma kitüntet a szavazatok többségével.
Jegyzőségem alatt munkálkodtam három képviselő-testülettel, polgármesterségem alatt kétszer ugyanazzal a testülettel, és (nagyképűség nélkül) állíthatom, hogy minden képviselővel tudtam együtt dolgozni, pártállásuktól és világnézeti beállítottságuktól függetlenül.
Ezért írtam korábban, és tartom ma is, hogy várom magam mellé mindazokat a személyeket és szervezeteket, akik azonosulni tudnak velem és a céljaimmal. Mert Cegléd - közös ügyünk!
6. hét - A képviselő-testület 1.0
2024.02.19. 17:05 Lejár 2024.12.04. 23:59 [14] [LR]
Az önkormányzati feladat- és hatáskörök meghatározó része a képviselő-testületet illeti meg, vagyis a települési önkormányzat meghatározó szerve a testület.
Az egyes képviselő-testületek létszámát törvény határozza meg az adott település lakosságszámának figyelembevételével.
tovább olvasom
A tízezernél több lakosú településen a képviselők vegyes választási rendszerben - egyéni választókerületben és kompenzációs listán - jutnak mandátumhoz. Cegléden 10 egyéni választókerületi és 4 kompenzációs listás mandátum alapján 14 főt juttatnak a választók a testületbe.
A képviselő-testületet a meghatározott számú képviselő és a közvetlenül megválasztott polgármester - aki egyben a képviselő-testületet elnöke - együttesen alkotja. A képviselő-testület az általános önkormányzati választást követően az alakuló üléssel jön létre, és tevékenysége - az önfeloszlatást, illetve feloszlatás esetét kivéve - a következő választások napjáig tart.
A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatában határozza meg bizottságait, a bizottságok tagjainak számát, a bizottságok feladat- és hatáskörét, működésük alapvető szabályait. Az alakuló vagy az azt követő ülésen a polgármester előterjesztésére köteles megválasztani a törvény által kötelezően létrehozandó és a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott bizottságokat.
folyt. köv.
6. hét - A képviselő-testület 2.0
2024.02.21. 19:23 Lejár 2024.12.06. 23:59 [15] [LR]
A képviselő-testület elnöke a polgármester. A testület ülését az ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával, a polgármester hívja össze, és vezeti A polgármester tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából önkormányzati képviselőnek tekintendő.
tovább olvasom
A képviselő-testület szükség szerint, a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott számú, de évente legalább hat ülést tart. Az ülést tizenöt napon belüli időpontra össze kell hívni a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének indítványára is.
A képviselő-testület ülése fő szabály szerint nyilvános. Kivételesen, csak törvényben meghatározott esetekben lehet zárt ülést tartani. A zárt ülésen hozott döntés is nyilvános.
A testület akkor határozatképes, ha a testületi ülésen a helyi képviselők több mint a fele jelen van. Javaslat elfogadásához egyszerű többséget igénylő előterjesztés esetén a jelenlévő helyi képviselők több mint a felének, minősített többséget igénylő előterjesztés esetén pedig a megválasztott helyi képviselők több mint a felének egybehangzó szavazata szükséges. Ennek hiányában a javaslat nem kerül elfogadásra. A képviselő-testület a döntéseit nyílt szavazással hozza.
A képviselő-testület név szerinti szavazást rendelhet el a helyi képviselők egynegyedének javaslatára, továbbá a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott ügyekben.
5. hét - Az önkormányzati igazgatás 1.0
2024.02.12. 16:22 Lejár 2024.12.26. 23:59 [12] [LR]
A közigazgatási feladatok központi és területi-helyi szintű ellátásának rendszere egységes közigazgatási szervezetrendszerben valósul meg. Az önkormányzati igazgatás azonban csak az egyik része a közigazgatásnak, hiszen az államigazgatással alkot egységes rendszert; a két alrendszer között kapcsolódási pontokat találunk.
tovább olvasom
Az egyik ilyen kapcsolati pont például az, hogy mivel az államigazgatás szervezetrendszere települési szinten - néhány kivételtől eltekintve - nem épült ki, ezért gazdaságossági - racionális okok miatt az államigazgatási feladat-és hatásköröket az önkormányzati szervezetrendszer keretei között látják el, mégpedig úgy, hogy határozottan szétválasztják egymástól a feladat-és hatásköröket: az államigazgatásiak főszabály szerint a jegyzőt illetik meg, az önkormányzatiaknak pedig a címzettje elsősorban a képviselő-testület. A másik fontos kapcsolódási pont pedig az, hogy a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzését az államigazgatás szervezetrendszere látja el.
Önkormányzati rendszerünkben a helyi önkormányzati jogok az adott településen vagy területen élő választópolgárok közösségét illetik meg. A választópolgárok közössége az önkormányzáshoz való jogát közvetlenül vagy választott helyi önkormányzata útján gyakorolhatja. Ezek közül a közvetlen hatalomgyakorlás (helyi népszavazás, helyi népi kezdeményezés) a ritkább, a választott képviselő-testület útján történő hatalomgyakorlás minden településen megvalósul.
folyt. köv.
5. hét - Az önkormányzati igazgatás 2.0
2024.02.14. 16:20 Lejár 2024.12.28. 23:59 [13] [LR]
A helyi önkormányzat a törvények keretei között, saját felelősségére, önállóan szabályozza és igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket. Az önkormányzat a közügyek intézése során kötelező és önként vállalt feladatokat lát el. A kötelező feladatok ellátásáról való gondoskodás minden önkormányzat kötelessége, nagyságától, teherbíró képességétől függetlenül.
tovább olvasom
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden önkormányzatnak gondoskodnia kell arról, hogy a lakosok hozzájussanak a törvényben felsorolt szolgáltatásokhoz.
A kötelezően ellátandó feladatokat az alábbi csoportokba sorolhatjuk:
- a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátása (például a helyi közutak fenntartása, köznevelési feladatok, szociális ellátások biztosítása stb.)
- a közhatalom gyakorlása (különböző engedélyek kiadása), valamint
- mindezek szervezeti, személyi és anyagi feltételeinek helyi megteremtése, vagyis az önkormányzat a saját költségvetéséből és dolgozói által garantálja a feladatok ellátását.
Az önkormányzatok szabadon vállalhatnak olyan feladatokat, amelyek ellátása nem tartozik kizárólagosan más szerv hatáskörébe, ezen tevékenységek azonban nem veszélyeztethetik a kötelezően ellátandó feladatok végrehajtását, illetve finanszírozásuk csak az önkormányzat bevételeiből, valamint az erre a célra biztosított forrásokból lehetséges.
Az önkormányzatok szabadon rendelkezhetnek tulajdonukkal, a saját költségvetésüknek megfelelően a vagyonukkal, és akár vállalkozhatnak is.
4. hét - A kommunikáció fontossága 1.0
2024.02.05. 17:13 Lejár 2024.12.19. 23:59 [9] [LR]
Az önkormányzat - többek között azért, mert közpénzeket használ fel - folyamatosan és elsődlegesen a helyi lakosok figyelmének középpontjában áll.
Minden tevékenységének kommunikációs értéke van, annak is, ha "hallgat", mert épp nincs mondanivalója. Kommunikációs viselkedése, stílusa alapján környezetében kialakul róla egy kép.
tovább olvasom
A kommunikáció kétirányú folyamat: a helyi önkormányzattól a közösség felé irányul és viszont.
Feladatunk abban van, hogy a társadalmi nyilvánosság megteremtése céljából a közérdekű információk mindenki számára hozzáférhetőek legyenek. Az információ átadása és kommentálása fontos; ugyanakkor lényeges, hogy a közvélemény is aktívan vehessen részt a kommunikációban.
Ezen túl feladatot látok abban is, hogy az önkormányzat, amennyire teheti, "irányítsa" a lakossági reakciót/kommunikációt azzal, hogy mintát mutat a közlés stílusával. Kerüljük a bántó kifejezéseket, és mindig adjuk meg a tiszteletet másoknak - ez kell, hogy az alap legyen!
A közéletre fokozottan igaz, hogy a kommunikáció sikere azon múlik, hogy milyen magas a felek közti bizalmi szint. A bizalom az érdemi párbeszédhez szükséges, pont úgy, mint pl. az orvosnál, az ügyvédnél. Ha viszont bárki abból indul ki, hogy úgysem hiszi el, amit mondanak neki, akkor ott nem fog konstruktív párbeszéd kialakulni, úgy is mondhatjuk, annak a beszélgetésnek semmi értelme.
folyt. köv.
4. hét - A kommunikáció fontossága 2.0
2024.02.07. 15:57 Lejár 2024.12.21. 23:59 [10] [LR]
Egyes források szerint ébrenlétünk több mint nyolcvan százalékát vagy információk átadásával, vagy információszerzéssel töltjük - aligha tudunk mindennapjainkból olyan tevékenységet említeni, amelynek során semmiféle kommunikációra nincs szükségünk.
tovább olvasom
Nem vagyunk egyformák, nem is mindenkit érdekel minden hír, azt azonban jogos igénynek tartom, hogy amennyire lehet, a közlés, kommentálás ismereteken, tapasztaláson alapuljon. A félreinformáltság, azaz a nem valós, vagy téves információk birtoklása és/vagy továbbadása semmiképpen nem szolgálja senki érdekét.
Persze, ma már divat lett arc nélkül, álnéven hozzászólni, feszültséget kelteni, sértegetni, minősíteni.
Pedig csak annyi lenne a feladat, hogy tartsuk tiszteletben mások véleményét és értékeit, még akkor is, ha nem értünk velük egyet! Ez is csak rajtunk múlik!
Nekem személy szerint soha nem a véleménnyel van bajom, hanem a tények ismerete nélküli minősítéssel! Akit érdekel a közélet, a döntések ok-okozati összefüggése az tájékozódjon, kérdezzen azelőtt, mielőtt olyan tartalmat oszt meg, aminek nincs, vagy hiányos az információalapja!
Nagyban segít nekem is, hogy aki rám kíváncsi, nekem szeretne üzenni, velem beszélni, az közvetlenül az elérhetőségeimet használja, ahol nagyobb biztonsággal és azonnal utolérhető vagyok, mint a csoportokban, vagy a megosztások megosztásánál…
3. hét - Az én Ceglédem 1.0
2024.01.29. 17:08 Lejár 2024.12.12. 23:59 [7] [LR]
- térségi központ szerepet tölt be
Ehhez adott egy szervezeti keret, amit úgy hívnak, hogy Ceglédi Többcélú Kistérségi Társulás. A társulás jelenleg intézményfenntartói szerepet lát el, amit bővíteni lehet települések közötti együttműködésekkel. Ez lehet fejlesztés, lehet oktatási, kulturális, szabadidős program. A kooperáció kialakítása és működtetése Cegléd városáé kell, hogy legyen, egyrészről, mert a térség központja, másrészről azért, mert a Társulás elnöke a város mindenkori polgármestere…
- tovább olvasom
- kiszámítható mindennapokat ígér
Ehhez szükséges egy érthető és nyilvános városi szociális támogatási rendszer, amely a szociális és egészségügyi kihívásokkal szembesülőknek nyújt segítséget. A szociális költséghely adta határokon belül a rendszeres ellátások biztosítására kell hangsúlyt helyezni. További feladat, hogy a lehetőségekhez mérten minden korosztály részesülhessen valamilyen önkormányzati dotációban.
A város értékei közé nemcsak a 660 éves múlt épített és természeti öröksége tartozik, hanem a jelenlegi infrastruktúra, a gazdasági környezet, az oktatási rendszer és intézményei is. Megbecsülni úgy tudjuk, hogy sosem tévesztjük szem elöl azt, hogy állagmegóvásra és fejlesztésre pályázati forrásokat keressünk, annak hiányában önerőből szükséges tervezni a fenntartásra.
folyt. köv.
3. hét - Az én Ceglédem 2.0
2024.01.31. 17:29 Lejár 2024.12.14. 23:59 [8] [LR]
Az önkormányzatnak példát kell mutatnia az ápolt városkép kialakítása és fenntartása tekintetében. Minderre a közösségi terek esetében van mód és lehetőség, hiszen ez van önkormányzati tulajdonban. A városi környezet pozitív alakításában kiemelkedően fontos a lakosság partnersége, hiszen a rendezett magánporták ugyanúgy hozzátartoznak a településképhez, mint a közterületek.
- tovább olvasom
- aktív kapcsolatot tart a lakossággal
Vannak emberek, akiket érdekel a közélet, és vannak, akiket nem; egyébként ez teljesen normális és érthető is. Egyfelől feladat, hogy az önkormányzati működés kapcsán az információkhoz mindenki hozzáférhessen, másfelől, aki párbeszédben gondolkodik, az választ kaphasson a kérdésére. Ami még nagyon fontos: zajlódjék a kommunikáció bárhogyan, legyen érezhető a tisztelet és ezt tükrözzék a hozzászólásaink is.
A város értékei közé tartoznak a kulturális és közösségi rendezvények, a sportesemények is, amelyek tükröt mutatnak rólunk magunknak és a várost meglátogatóknak is. A cél, hogy a közös programok során házigazdaként olyan légkört teremtsünk minden korosztály számára, amelyben szórakozni tudnak és szívesen tartózkodnak. A sikeres rendezvények zálogai a város pozitív képének és hírnevének javítására.
2. hét - Miért én? 1.0
2024.01.22. 14:19 Lejár 2024.12.05. 23:59 [5] [LR]
Az önkormányzati választás egy lehetőség a nagykorú és szavazati joggal rendelkező személyeknek arra, hogy gyakorolják a választójogukat, egyben egy lehetőség arra is, hogy bárki, aki erőt, tehetséget érez magában a köz képviseletére, az jelöltesse magát képviselőnek, polgármesternek.
Én hiszek abban, hogy mindenki, aki a közéleti szerepvállalásra jelentkezik, azért teszi, mert van gondolata és célja jobbá tenni a közösségét. Mindenki jól akarja végezni a dolgát.
tovább olvasom
Én is arra ajánlkozom, hogy a tudásomat és a tapasztalatomat Cegléd szolgálatába állítsam - ha erre igény van, és ha felhatalmazást kapok. Azon dolgozom, hogy minden lehetséges eszközzel és fórumon bebizonyítsam, hogy kellően felkészült és hozzáértő vagyok a feladat ellátására.
Azért lehetek jó választás, mert:
- releváns tapasztalattal rendelkezem - amivel biztosítani tudom, hogy megfelelően értékeljem és kezeljem a városunkat érintő komplex kérdéseket;
- eredményeket tudok felmutatni - vezettem polgármesteri hivatalt és irányítottam önkormányzatot is. A pályázatírástól az elszámolásig menedzseltem fejlesztéseket, rendezvényeket szerveztem.
- tudok és szeretek is kommunikálni - őszinte, nyitott és hiteles tájékoztatást ígérek a közélet iránt érdeklődők számára. Gyakorlatom van újságírásban, webszerkesztésben, online tartalom gyártásban.
- vannak céljaim, elkötelezett vagyok a fejlődés mellett - ezeket megfogalmaztam és közreadtam.
Én továbbra is egy lehetőségnek tartom magam, aki a saját egyéniségét és erősségeit a közösség szolgálatába állítaná. A választók döntenek!
folyt. köv.
2. hét - Miért én? 2.0
2024.01.24. 14:55 Lejár 2024.12.07. 23:59 [6] [LR]
Az önkormányzatiság lényege abban rejlik, hogy a helyi közösségek maguk alakíthatják és irányíthatják a helyi ügyeiket, döntéseiket.
Számomra a legnagyobb kihívás az, hogy siker esetén képes legyek konszenzust teremteni az eltérő nézetekkel rendelkező szereplők között.
tovább olvasom
Szeretném elérni, hogy a város kilépjen a nagypolitikában tapasztalt megosztottságból! Az eltérő vélemények mögött ugyanazokat az alapvető értékeket és célokat kell megtalálni. Ha mindenki, aki indul, és akit megválasztanak, el tudja fogadni azt az alapvetést, hogy a "legyen a város az első", akkor ez sikerülni is fog.
Szeretném azt is elérni, hogy a választók elhiggyék, hogy minden szavazat számít, és minél nagyobb létszámban menjenek is el szavazni!
A szavazás nemcsak egy jog, hanem egy eszköz is a társadalmi változások eléréséhez. A magas részvétel növeli a választások demokratikus legitimitását. A választásokon való magas részvétel azt is jelzi, hogy a választók magasabb fokú felelősséget várnak el a megválasztottaktól.
Én készen állok!
1. hét - Bemutatkozás 1.0
2024.01.15. 15:18 Lejár 2024.12.29. 23:59 [3] [LR]
Lakos László apa és Kovács Éva anya legnagyobb örömére 1974. augusztus 14-én megszületett Roland első utónevű gyermekük, aki az anyakönyvben - a családi tradíciók okán - a László utónevet is megkapta.
Két évig lehettem a család egyetlen "szemefénye", mikor megszületett az öcsém, aki kisebb, aranyosabb és természetesen szebb is volt nálam.
tovább olvasom
Édesapám szerette a futballt, rendszeresen járt meccsekre, kedvence a Budapesti Honvéd volt. Az első mérkőzés, amire 9 évesen magával vitt, egy Bp. Honvéd-Rába ETO találkozó volt, s hogy ne drukkoljunk ugyanannak a csapatnak: 1983. június 8-tól lettem a Győr szurkolója.
Édesanyám a futball helyett apukámat szerette, így bár jött velünk a meccsekre, de mindig hozta a kötését is, s míg apukám Esterházynak tapsolt, addig mindig elkészült egy sál vagy minimum egy pulóver elem.
Mire az öcsémmel elrendeztem a testvéri hierarchikus viszonyokat (mégiscsak én vagyok az idősebb….), akkorra összehívásra került a családi tanács. Szüleink feltették az akkor 9 és 7 éves gyermekeiknek, hogy mit szeretnénk jobban: kistestvért vagy színes televíziót. S bár a gyermekhad egyhangú szavazattal döntött a Videoton tv mellett - hugicát kaptunk. A szülők mentségére legyen mondva, hogy egy év múlva érkezett a tévé is. Sosem fogom elfelejteni, egy Bp. Honvéd- Grasshoppers BEK visszavágó ment éppen, mikor hazaértem a suliból.
A közoktatás akkori rendszerében a mindenkor hatályos jogszabályok szerinti időben és rendben végeztem az általános iskolát (Ceglédi Mészáros Lőrinc Általános Iskola), és a középiskolát (Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium).
Az érettségit követően, az addig töretlen előmenetelem már kisebb gellert kapott, ugyanis egy pont hiányzott ahhoz, hogy elsőre felvegyenek a jogi egyetemre.
Pályaválasztásom tudatosnak volt tekinthető, lévén édesanyám ügyvédként dolgozott, így gyermekkorom óta láttam, átélhettem az irodai forgatagot, az elégedett ügyfelek örömét. Tudtam mit szeretnék, és minden segítséget megkaptam a szakmai fejlődésemhez.
1995-ben, második nekifutásra sikerült bejutni az egyetemre, s bár a tanulmányok alatt voltam többször mélyen, de szerencsére még többször magasan - 1999-ben átvehettem a jogi diplomámat.
folyt. köv.
1. hét - Bemutatkozás 2.0
2024.01.17. 10:25 Lejár 2024.11.29. 23:59 [4] [LR]
Édesanyám mellett kezdtem és fejeztem be a szakmai kötelező gyakorlatot, melyet követően 2003-ban szakvizsgáztam és elkezdtem szakmai önálló életemet. Ügyvédként főleg polgári, civil, gazdasági és társasági jogi ügyeket vállaltam.
Egyik állandó ügyfelemnél, Csemő Község Önkormányzatánál 2004-ben megüresedett a jegyzői állás, melyet - családi ráhatásra - pályáztam és nyertem el, és 2013-ig voltam a Polgármesteri Hivatal vezetője.
tovább olvasom
Egy befogadó közegbe kerültem, ahol öröm volt dolgozni. A hatósági feladatellátás mellett gyakorlatot szereztem a pályázatok menedzselésében, a rendezvényszervezésben és az önkormányzati kommunikációban is. Szerencsés vagyok, mert Bartha Alajosné, Ilonka irányításával olyan helyen és olyan kollégákkal dolgozhattam, akiknek kisujjában volt a szakma.
A csemőiek elfogadtak, támogattak, és partnerek voltak, amiért örökre hálás leszek!
2014 őszén a választópolgárok a szavazatok 51,08 %-ával Csemő község polgármesterévé választottak. Arra kértem és kaptam felhatalmazást, hogy közösen, fejlődő pályán tartsuk Csemőt, majd öt év elteltével 2019-ben, egyedüli jelöltként a leadott szavaztok 99,95 %-ával újraválasztottak!
A feladatomat a "szomszédban" elvégeztem!
Közel két évtizedes, az önkormányzati igazgatásban szerzett tapasztalattal a hátam mögött, a közszolgálat iránti elhivatottságból - ajánlom magam!